5 Ekim 2013 Cumartesi

Adım Adım Koşusu


   Adım Adım topluluğuyla tanışmamız bugün oldu. Topluluk, koşarak Sivil Toplum Kuruluşlarına yani STK'lara yardımda bulunmaya çalışıyor. Nasıl mı? Topluluktaki üyeler yarışlara katılarak sponsorların Adım Adım topluluğu adına STK'lar için yardım yapmasını sağlıyor. Belli başlı sponsorlar var elbet ama koşan sporcular da çevresine mail yoluyla bu durumdan haberdar ederek bağış toplayabiliyor. Burada önemli nokta bağışı ne AA topluluğu ne de sporcular alıyor, paralar direk olarak Sivil Toplum Kuruluşuna aktarılıyor. Yani katılımcılar sadece aracı :) Bence çok iyi fikir. İnternet siteleri www.adimadim.org. Topluluğa katılmak ücretsiz, yaptıkları antrenmanlara, yarışlara, aktivitelere katılmak da ücretsiz :) Her ayın ilk cumartesi sabahı Belgrad Ormanı'nda 6km uzunluğunda bir koşu düzenleniyor. Ben aylar öncesinden zaten gruba katılmıştım ama koşmak bugüne nasipmiş.

   Sabah 9.30'da orada olmak üzere yola çıktık. Belgrad Ormanı gerçekten çok güzel, İstanbul şehir yaşamına alışmış biri olarak sanki farklı bir ülkeye geldiğimi hissettim :) Ormanın içinden arabayla 2-3 km ilerleyip Neşet Suyu koşu parkuruna ulaştık. Kafelerin, oturma yerlerinin, tuvaletlerin bol olduğu bir yer. Gerçekten tüm ihtiyaçlarınızı sıkıntı çekmeden karşılayabiliyorsunuz. Görevliler çok centilmen ve yardımsever. Vardığımızda parkurda 80-100 kişi vardı ve ısınma hareketleri yapılmaya başlanmıştı. Topluca ısındık ve artık yarışa hazırdık. Başlangıç çizgisinde ellerinde 32, 36 ve 42 dk yazan pankartlar tutan 3 kişi vardı. Kondisyonunuza göre koşabileceğiniz süreyi tahmin edip o kişinin yanında yolunuza devam edebiliyorsunuz. Tempo ayarlama konusunda zorluk çekenler için çok iyi düşünülmüş :)
   Start verildi ve koşmaya başladık. Ben önce 36 dk temposunda koşacak görevlinin yanında koştum ancak sonraları kendimi iyi hissettiğimden onunda önüne geçerek hızlanmaya başladım. 2 km den sonra Büyük Bent'e gölün kıyısına geldik gerçekten çok güzel bir manzarası var. Ağaçların içinden suyu görmek ve bu temiz havada koşmak insana huzur veriyor.

   İnişleri-çıkışları olan bir parkurda ilk defa koşacaktım. Yarış başladıktan birkaç yüz metre sonra dik bir yokuş karşımıza çıktı ve uzun sürdü. Bu yokuşu çıkarken yorulduğumu hissettim ancak her çıkışın bir inişi var elbet bu yüzden kendimi çok zorlamadan çıkışları gerçekleştirmeye çalıştım. Aslında inişlerde de kontrollü oldum çünkü inişlerde de insanın bacakları dikkatli olmazsa çok zorlanıyor.5 km sonunda insanların yavaşladığını fark ettim ama bende bir şey yoktu bu yüzden hızlanmaya karar verdim. Özellikle son yokuşta bir sürü yürüyen veya yavaşlayan koşucuyu geçmiş oldum. Sonuç olarak son düzlükte 5 kişiyi sollayarak yarışı 34 dakikada bitirmiş oldum :) Bu da ortalama tempo olarak 5.70 dk/s yapar ve ilk defa inişli-çıkışlı parkurda koşmuş ben için çok iyi olduğunu düşünüyorum:)
   Yarıştan sonra Adım Adım ekibi su, enerji içeceği, börek, simit, çikolata, kek ve şeker ikram etti :) birçoğundan afiyetle yedim ancak çay yoktu :( çayı da bir daha ki sefere ben getireceğim :) Ekip mükemmeldi, fotoğrafçılar, yardımcılar, kameramanlar (uçan kamera bile vardı) hepsi çok emek verdiler. Hepsine çok teşekkür ederim. Bende artık bu grubun bir üyesiyim :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder