27 Nisan 2014 Pazar

İlk Yarı Maratonum :)


   En uzun ve resmi mesafemi İstanbul Yarı Maratonu'nda koşmuş oldum :) 21km 195m lik mesafeyi 2s 6dk 19sn de bitirdim. Hiç abartmadan söylüyorum 20. kilometreye kadar hiç zorlanmadım. Nefesim ve nabzım o kadar normaldi ki çok rahat bitirebileceğimi düşündüm. Ancak 20. kilometreyi bitirdikten sonra sanki elden ayaktan kesildim :) o mesafeden sonra su, sünger veya yiyecek istasyonu da kalmadığından enerji takvyesi yapamadım ve çok zor da olsa bitirdim.

   25-26 Nisan günlerinde Balat'da yarış kiti alınması için fuar düzenlendi. Balat'a Anadolu yakasından ulaşan biri olarak 1 saat trafikte zaman geçirmek zorunda kaldım. Bence bunun gibi yarışlarda her iki yakada da fuar düzenlenmeli. Yarıştan önce aynı yere gitmek insan için yorucu oluyor gerçekten. Yarış sabahı saat 8'de başlangıç noktasında arkadaşlarımla görüştüm. Yarım saat ısındıktan sonra son hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Ortam çok güzeldi ama tuvaletler çok yetersizdi. 5000 kişinin katıldığı yarışa 12 adet seyyar tuvalet getirilmişti. Bu yüzden dışarıya tuvaletimizi yapmak zorunda kaldık :(
   Yarış başladı ve ben normalin üstünde bir tempo ile koşmaya başladım. Kendimi çok iyi hissediyordum ve bu 15. kilometreye kadar da böyle gitti. Kendime 6dk/km temposunu hedef koymuştum ve hep bu sürenin altında koştum. Ardımdan omuzlarımda ve sırtımda ağrılar başladı ve halsiz düştüm. Yarışın son anlarında gerçekten bırakacak kadar yoruldum. Çünkü daha önce en fazla 17 km mesafe koşmuştum. Ekstra olan bu 4 km beni çok yordu :) İstasyonlarda verilen su, enerji içecekleri, şeker, muz, sünger gayet yeterli ve görevliler çok ilgiliydi. Yarıştan sonra da verilen yiyecekler tatmin ediciydi :) 1500 kalori yakıp geriye 2000 aldım diyebilirim :)
   Sonuç olarak ilk yarı maratonumu başarıyla bitirdim. En uzun ve zor koşumdu. 21 km koşabileceğim hiç aklıma gelmezdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder