11 Eylül 2013 Çarşamba

MY ASICS


    Merhaba,
   Maraton ve uzun koşu yapmaya karar verdiğimden beri kendime çalışma programı arayışına girmiştim. Bu eğilim belkide çağımızda herşeye internetten ulaşma alışkanlığından olsa gerek. Araştırdığım kadarıyla konuyla ilgili bir çok blog var tabi internet sitesi de mevcut. Bu sitelerde koşu maraton ve sağlıkla ilgili makaleler mevcut. Bununla beraber kısa programlara da yer verilmiş. Ancak hiç birinde kişiye özel bir program yapma özelliğine rastlayamamıştım. Ardından özel ders veren eğitmenleri araştırdım. Müşterilerine deyim yerindeyse yaşam koçluğu seviyesinde yardımcı olup program hazırlayabiliyorlar tabi parasıyla :)

Ücretsiz, bana özel, istediğim mesafeyi istediğim zamanda koşabilmemi sağlayacak bir program arayışına girdiğim bu günlerde karşıma www.asics.com.tr adresi çıktı. Bu site Türkçe ve Türkçe koşu ile ilgili makaleler ve bilgiler mevcut. Siteyi incelerken kendi antrenman planını yapmak için bir link gördüm. Link sizi http://my.asics.co.uk sitesine aktarıyor. Asics firmasının ana sitesi bu. İngilizce olmasına rağmen kullanımı çok basit.

   Öncelikle sol taraftaki resimdeki bilgileri dolduruyorsunuz. Bunlar sizin şu anki durumunuz. Bunları doldurduktan sonra aşağıda ki resimdeki antrenman planı karşınıza çıkıyor. Girdiğiniz bilgilere göre önerilen çalışma programını sizin için yapmış oluyor. Siz isterseniz haftada kaç gün çalışacağınızı, koşunun bitiş süresini azaltmayı-arttırmayı, programın bitiş tarihini belirleyebiliyorsunuz. Tabi bu değişkenlerle oynadığınız anda program sizin için değiştiriliyor. Zorlaştırılıyor veya kolaylaştırılıyor.
   Site standart olarak uzunluk ölçüsünü mil kullanıyor. Siz kendinize program yapmadan önce üyelik oluşturursanız ayarlar bölümünden km olarak ve saat diliminizi de İstanbul için ayarlayabiliyorsunuz.
   İşte geldik en beğendiğim noktaya; bu siteden veya akıllı telefonlar için ürettikleri My Asics uygulamasından programınızı devamlı takip edebiliyorsunuz. Örnek olarak yarın için çalışmanız var ama yapamayacaksınız. Yapamayacağınızın kaydını o gün(bahanesini de:) gerçekten bahaneler de var :)) girip kaydedebiliyorsunuz. Program o gün yapmadığınız antrenman için size ileriki günlerde otomatik telafi için antrenman yazıyor :) Ben çok beğendim. Üyelik edindim ve App ını yükledim.
   Ben yarı maraton koşmak istediğimin girişini yaptım. Program bana haftanın 4 günü çalışarak 18 Aralık antrenman bitişi gösterdi. Antrenmanları hafif bulduğumdan Pace kısmını Hard yaptım, haftalık çalışma sayımı işimden dolayı 3 e indirdim ve program bitiş tarihini de 1 Aralık olarak ayarladım. Bu yüzden programım yenilendi. Uygulayacağım bakalım olacak mı hepimiz göreceğiz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder