20 Ekim 2013 Pazar

Hızlı Koşmak İstiyorsan, Hızlı Koş


   Eğer yarışmada hızlı koşmak istiyorsak, antrenmanda da hızlı koşmamız gerekli. Peki nasıl? Mesela ben 5 kilometreyi 29 dakikada hiç durmadan koşuyorum. Bu süreyi daha aşağılara çekmek için hiç durmadan defalarca 5 km koşsam çokta başarılı olamam. Sadece vücudum 5 kilometreye daha da çok alışır. Elbette sürede bir iyileşme olur ancak yeterince değil. Bu yüzden bu mesafeyi ara ara koşup ara ara yürüyerek bitirmek hızı arttırmak için bire bir. Daha önce de bahsettiğim gibi bu çalışmaya da interval(aralık) antrenmanı deniyor. Koşmak istediğiniz mesafenin süresini azaltmak için onu parçalara bölüyoruz. Koştuğunuz bölümlerin toplamı asıl geliştirmek istediğiniz mesafe olmalı. Örnek olarak ben bu gün 5 km koşu süremi azaltmak için interval çalışması yaptım. 6 kere 800 metre hızlı koşup aralarda 2 dk dinlendim. Toplamda 4800 metre hızlı koşmuş oldum ve bu da yaklaşık 5 km yapar. Koştuktan sonra şunu anladım ki tek parçada 5 km koşarken kaslarım bu mesafeye alışıyor, bu şekilde hızlı- parça parça koşunca güçlenmeye başlıyor. Çünkü ikisi arasındaki yorgunluk ve kas ağrısı çok farklı. 

   Tek parçada koştuğum 5 kilometreyi yaklaşık 5.80dk/km de tamamlıyorum. Ancak bu mesafeyi 800 metrelik parçalara bölüp aralarda dinlendiğimden hızlı bölümlerdeki tempom 4.50dk/km oldu. İkisi arasında gerçekten çok fark var. Uygulama yaptığımda daha iyi anladım. Ancak bu antrenmanı sık sık yapmamak gerekiyor. Çünkü kasları çok fazla yoran bir çalışma. Gerekirse interval çalışmasından sonra 2-3 gün dinlenmeli veya bir sonraki antrenmanı hafif yapmalı. Bir sonrakinde 5*1km, daha sonrakinde ise 3*1500 m yapabilirim. Ben haftada bir interval çalışması yapmayı planlıyorum, araştırdığım kadarıyla bu da normaliymiş :) Bu gün yaptığım çalışmanın detayı sol tarafta. Övünçle sunuyorum :) İyi günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder