13 Şubat 2014 Perşembe

Garmin Forerunner 110 İncelemesi


   Uzun araştırmalarım sonunda bir koşucu saati alabildim :) Önce hangi markayı almam gerektiğini araştırdım. Nike, Polar ve Garmin ilgilendiğim markalar oldu... Nike; daha çok kullanıcı dostu, şık ve kullanışlı bir koşucu saati tasarlamış ve bence oldukça başarılı. Gerek sosyal paylaşım olanakları gerekse görüntü kalitesiyle çok eğlenceli bir saat Nike Sportwatch. Ayrıca TomTom ayrıcalığıyla GPS bağlantısı mevcut. Polar; markası çok bilindik ama benim kanım hiç kendisine ısınmadı. Bir kere görüntüsü bana çok itici geliyor ve ekran çözünürlükleri eğer çok üst bir model almıyorsanız oldukça kötü ve bence denk diğer markalara göre pahalı sayılır.

   Aslında aralarında en çok Garmin'in modellerini araştırmaya koyuldum. Garmin de diğer büyük markalar gibi modellerinde sayısal değerler kullanıyor. Bu sayılar arttıkça ürünün kalitesinde ve özelliklerinde bir artış mevcut. Örnek olarak Forerunner 110, 210, 610 veya 620... Bir de sonuna CX, veya TX gibi harfleri olan modelleri var. Forerunner 305, 305XT veya 405, 405CX. Bu harflerin olduğu modeller normalinden extra olarak diğer spor dallarınıda uygulayabileceğinizi belirtiyor. Mesela 405 modeli koşu için kullanılabiliyorsa, 405CX aynı zamanda yüzme ve bisiklet için de kullanılabiliyor ve direk geçişler sağlanabiliyor.
   Garmin Forerunner 110'un genel özelliklerine bakacak olursak; 8 saat kullanıma kadar pil ömrü, nabız, mesafe, tempo ve kalori göstergeleri, garmin connect kullanımı olarak sıralayabiliriz. Aslında benim için bu özellikler şimdilik yeterli. Bu yüzden daha üst modellere daha çok para verip almak istemedim. Aslında interval özelliği de bulunan 210 modelini almak isterdim ama aldığım saati çok uygun fiyata buldum :) Nasılsa ileride bu da bana yetmeyecek işte o zaman ileri düzey bir saat alacağım:)


2 yorum:

  1. Slm senin yaşadığın durumları bende senden aylar sonra yaşıyorum ve bir maraton koşmak istiyorum.Merak ettiğim başarabildin mi? Örneğin runtalya ya katıldın mı?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Runantalya'ya katılmadım ama İstanbul Yarı Maratonunu bitirdim. Kasım ayında da İstanbul Maratonunu koşmak istiyorum. O zaman hedefimi gerçekleştirmiş olacağım :)

    YanıtlaSil