6 Eylül 2013 Cuma

İlk Hedefime Ulaştım

   Geçen gün belirttiğim 3 X (2km koşu+2dk yürüyüş)+1km koşu intervalimi gerçekleştirdim. Hedefime ulaştığım için mutluyum ama zorlanmadım değil :)
   Dün tatil günümdü, yapılacak bir sürü işim olmasına rağmen hep aklımda akşam yapacağım koşu vardı. Bütün bir günü alışveriş yaparak ayakta geçirdikten sonra saat 7 gibi akşam yemeğimi yiyip 9.30 gibi Bostancı sahile giderek eşim Sibel ile birlikte koşmaya başladım :) Hedefim interval yaparak 7km mesafeyi tamamlamaktı yani toplam koşma mesafem 7km olacaktı.
   İlk iki km benim için sorunsuz geçti, 10 km/s hızla çok rahat koştum. 2 dk yürüyüşten sonra diğer 2km lik koşuya sıra geldi. Ancak 2. aralık ve diğer kilometreler beni zorladı. Ama koyduğum hedefi başarmak adına hırslı bir insan olduğumdan bırakmadım, gayret ettim ve başardım :) Belki bir çok koşucu için çok mesafe sayılmaz ama benim için önemliydi o yüzden böyle yazıyorum :)

   Soldaki grafik benim koşuma ait, göründüğü üzere ilk kilometreler benim için kolaydı ama dayanıklılığım olmadığından diğer kilometrelerde oldukça yavaşladım :( 7.61 km mesafeyi 49 dk 53 sn de bitirdim. Ortalama hızım da 9.13 km/s oldu. Amacım sadece mesafeyi tamamlayabilmek olduğundan sürelere çok takılmıyorum ama biliyorum ki 5 ve 7 km mesafelerde şuanda koştuğum süreleri kısaltmadan daha uzun mesafeler koşmamalıyım. İleriki günlerde 5 ve 7 km koşularını interval yapmadan bir solukta koşmayı deneyeceğim. Çok rahat bir şekilde bu mesafeleri koşmaya başladıktan sonra 10 km denemelerim olabilir :)

   Unutmadan :) Koşuya Bostancı iskelesinden başladım. Tıpkı Nike Runİstanbul parkuru gibi:) ama Caddebostan Migrosa gelince Bağdat Caddesi yönüne girmedim. İnsanların arasında koşmanın zor olacağını düşündüm. Yani geldiğim yolu birkaç defa dönüp durdum :( Bu aslında motivasyon için zor bir durummuş. Başkası söylese ne alakası var koşarım işte derdim ama insan koşarken öyle olmuyor. Bir dahaki sefere daha geriden belki Maltepe sahilden başlayacağım.
   Bir dahaki koşumu pazartesi koşmayı planlıyorum. Hava çok sıcak olmazsa gündüz sahilde koşacağım. Açık havada koşmanın zevkini aldıktan sonra koşu bandının bana göre olmadığını fark ettim:) Ama tek solukta 5 km mi 7 km mi denesem bilemiyorum. 7km y, koşamayacağımdan korkuyorum. Neyse o zamana kadar karar veririm. Görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder