6 Eylül 2013 Cuma

Runtastic

   Sanırım adını üretirlerken Fantastic kelimesinden yola çıkmışlar :) gerçekten de fantastic bir uygulama bence de :) Runtastic, Iphone veya Android telefonunuza yükleyip, koşu değerlerinizi ölçümleyebileceğiniz bir uygulama. Program aslında ücretsiz ama uygulama içi satın alımları var :( neredeyse her özelliği için ayrı para vermeniz gerekiyor. Hiç para vermeden sadece yalın halini kullanmak isterseniz o da olur. Bu durumda sadece koştuğunuz parkurun bilgisini ve koşu değerlerinizi rakamsal olarak görebiliyorusunuz. Aslına bakarsanız bu bile yeter ama insan daha ayrıntılı görmeyi her zaman ister işte :) Bende PRO sürümü mevcut, tabi GOLD sürümü de var ama satın almayı düşünmüyorum. Pro sürümünde interval programı hazırlama olanağı mevcur zaten ben bunun için almıştım gerçekten kolay ve kullanışlı.

   Ayrıca programda sizinle konuşan biri var :) Ancak Türkçe bilmiyor kendisi, İngilizce iletişi kurmanız gerekli. Kullandığı cümleler kolay ben anladığıma göre siz de anlayabilirsiniz :) Örnek olarak soldaki fotoğrafta aralıklar var. Bunları kendiniz oluşturabiliyorsunuz yani kendi interval programınızı uygulamaya girin o size ne yapmanız gerektiğini hatırlatsın. Gördüğünüz gibi ilk satırda 2 km Sabit yazmakta. Ben sabit hızı 9-13 km/s aralığı yaptım. Bu 2 km yi koşarken eğer 9 km/s hızın altına düşersem uygulama beni uyarıyor ve hızlanmamı söylüyor :) Aynı şekilde çok hızlandığınızda da uyarır diye düşünüyorum :p 2km koştuktan sonra 2dk yavaş yani yürüyüş yapmamı söylüyor. Yani siz yapmanız gereken antrenmanı yazın kendisi sizle konuşarak onu başarmanızı sağlamaya çalışıyor. Ben çok beğendim. Benzer programlarda var ama bu özelliği onlarda görmedim. Zaten diğer özellikleri(ort değerleri göstermek, haritada parkur gösterimi, sesli iletişim, müzik desteği, pusula, kalp atım hızı göstergesi, arkadaşlarınla yarışma düzenleme, antrenmanını sosyal ağlarda paylaşma vb.) her programda var o yüzden çok üstünde durmayacağım. 

   Ancak unutmayın, telefonunuzdan hem müzik dinlemek hemde bu tarz programları kullanmak istiyorsanız şarjınız full olmalı yoksa yarı yolda kalırsınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder