5 Kasım 2013 Salı

SUCCESS ISN'T GIVEN - IT'S EARNED


   Tamam, hayattaki herhangi bir şeyi iyi yapmak istiyorsak motivasyonumuzun tam olması şart. Ancak öyle bir şey var ki motivasyonsuz mümkün değil. Koşmak... Çok iyi bir kondisyonun, sportif vücudun veya koşu geçmişin olsun, eğer motivasyon kaybı var ise başarı çok uzaklardadır. Daha önce maraton koşmuş birisi 5 kilometre mesafeyi bile bitiremeyebilir.
   Son 3 koşu denememde 6 km mesafeyi aşamadım. 4-5 km aralığında koşuyu bırakma isteğim o kadar artıyor ki buna engel olamayıp duruyorum. Ardından çok pişman olsam da hep bir bahane üretiyorum. Öncelikli bahanem zamanımın olmamasından kaynaklı antrenman yapamamam ve o yüzden gelişim gösterememem. Oysaki o anda kilometrelerce daha koşabilirdim ama yapmadım. Çünkü motivasyon eksikliğim var. Bunu kabullendikten sonra motivasyonumu neler artırır onun araştırmasına girdim. Aslında motivasyonumu, koştuğum mesafeleri sosyal ağlarda paylaşarak ve iyi tepkiler toplayarak artırmaya çalışıyordum. İyi gelmiyor değil, çok motive edici bir şey bu. Ancak tekrarlandıkça azalan bir şey. Daha sonra şunu fark ettim. Eğer bir işi yapmak için ne kadar sosyal yaşantınızdan zaman ayırıyorsanız sıkıştığınızda ilk vazgeçeceğiniz iş o oluyor. Bu yüzden koşmayı akşam işten geldikten sonra değil de sabah erken uyanarak yapmaya karar verdim. Ancak başaramadım :( Her akşam yatarken sabah erken kalkmak için kendime söz versem de kalkmadım. bahane sorarsanız çok tabi ondan bol bir şey yok :) Erken kalkıp koşanların bazı yazılarını okuduğumda dikkatimi partner ile koşulduğunda başarılı olduğunu gördüm. Yani yarın sabah eğer koşmak için erken kalkmak istiyorsan, senin gibi erken kalkıp koşacak bir arkadaşın olmalı. Ona olan saygından dolayı sende kalkmak zorunda kalıyorsun. Şuan için erken kalkıp koşacak bir arkadaşım olmadığından bunu beklemeye aldım :)
   Bir sonraki koşumda bir deneme yapacağım. Koşmak için mantıklı bir hedef koyup onu bitirmeden durmayacağım. Yapabilirsem, ki mutlaka yapacağım, bu sefer haftada koşacağım günlere de bir hedef koyup onu tamamlamaya çalışacağım. Önce 3, daha sonra 4 defa :)


Bostancı Sahildeki taşlarımı sakın çalmayın :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder